Rabu, 23 November 2022

Cara-cara untuk mengikuti perkembangan Piala Dunia FIFA™

Detik pengiraan sepak mula Piala Dunia kini sudah berakhir! Untuk memastikan anda tidak terlepas sebarang detik penting, berikut ialah ciri-ciri baharu yang akan membantu anda mengikuti perkembangan terkini ketika 32 negara sedang bersaing untuk memenanginya.
 
 

Ikuti aksi perlawanan dengan Search

Sama ada anda peminat kasual, peminat bola sepak tegar atau baru berjinak-jinak, kami sedia membantu anda! Bagi penyediaan untuk kejohanan, cari “Piala Dunia” dan ikuti pasukan kegemaran anda. Cuma klik pada loceng di penjuru kanan sebelah atas sekiranya memilih untuk menerima notifikasi tentang skuad anda. Kami tahu para peminat yang terbaik sangat mengambil berat tentang butiran seperti siapa yang mendominasi permainan hantaran. Kini, apabila anda mencari suatu perlawanan, anda akan dapat melihat statistik yang mendalam, kebarangkalian untuk menang dan garis masa penting acara tersebut.

 

Tangkapan skrin halaman hasil Search yang memaparkan kebarangkalian menang dan statistik untuk perlawanan



Tidak sempat menyaksikan setiap minit bagi setiap perlawanan? Sematkan skor pada telefon Android anda supaya anda boleh melihatnya dengan mudah walaupun semasa anda dalam perjalanan. Menggunakan apl Google Android anda atau daripada Search pada pelayar peranti mudah alih, hanya ketik padanan yang anda mahu jejak dan seret untuk menyematkan skor di mana-mana sahaja pada skrin anda! 

Gif seseorang yang menyematkan skor perlawanan bola sepak pada skrin mereka



Anda juga boleh menyaksikan semua detik "ooh", "ahh'' dan "GOOOLLL" yang mungkin anda terlepas dengan video ringkasan harian terus di Search daripada FIFA+ dan penyiar rasmi termasuk beIN Sports, BBC, ZDF dan banyak lagi. Selami lebih dalam dan cari atlet kegemaran anda untuk mengetahui lebih lanjut tentang kisah dan pencapaian mereka.


Tangkapan skrin halaman hasil Search untuk pertanyaan perlawanan piala dunia yang memaparkan sorotan video permainan individu dan imbasan video keseluruhan untuk hari pertama 



Tidak kira pemain atau pasukan mana yang anda minati, bola sepak adalah mengenai komuniti dan sedikit persaingan yang mesra. Apabila anda mencari pemain di Search, anda akan dapat menilai pemain berdasarkan bagaimana anda rasa mereka akan beraksi dan melihat bagaimana cara penilaian itu berdiri di antara yang lain. Tidak lama lagi anda juga boleh bersaing dengan para peminat lain dalam permainan video dalam talian berbilang pemain kami. Semua orang dari seluruh dunia akan bekerjasama untuk membantu pasukan mereka menjaringkan gol terbanyak untuk menang. Setelah perlawanan sebenar ditetapkan, pilih pasukan anda dan bekerjasama dengan para peminat lain untuk menjaringkan gol maya terbanyak sebelum perlawanan tamat.

Gif permainan pemarkahan interaktif di mana anda bersaing dengan para pemain dari seluruh dunia untuk mencuba dan menjaringkan seberapa banyak gol yang anda boleh





Dapatkan kandungan menarik daripada Piala Dunia FIFA™ 2022 di YouTube
Terdapat lebih banyak cara untuk menonton detik terbesar sepanjang kejohanan tersebut di YouTube. Peminat Piala Dunia di seluruh dunia boleh mengikuti dan menonton semula detik paling menarik dalam setiap perlawanan di YouTube melalui FIFA dan saluran siaran rasmi. Dan hidupkan semula dan bereaksi kepada detik Piala Dunia kegemaran anda menggunakan ciri Remix dalam Shorts. Pastikan anda turut serta dengan menggunakan #ShortsFIFAWorldCup dan sertai keseronokan dengan menggunakan hashtag ini apabila anda memuat naik kandungan anda sendiri.



Temui tempat baharu untuk menyaksikan perlawanan

Mahu menyaksikan perlawanan dengan para peminat lain? Label baharu untuk perniagaan di Search telah dilancarkan lebih awal daripada perlawanan dan membantu anda berbuat sedemikian. Pemilik perniagaan harus menyemak peraturan tempatan terlebih dahulu untuk memaparkan acara sukan kepada orang ramai sebelum menggunakan label baharu tersebut. 


Imej statik restoran yang mempunyai label perniagaan “Showing the World Cup” tertera di Search

 

Kira detik dengan Wear OS
Jangan terlepas sebarang perlawanan dengan jam tangan Wear OS oleh Google anda. Anda boleh menyemak rancangan tontonan perlawanan anda daripada kalendar anda dalam apl Agenda dan meminta Google untuk menetapkan peringatan bagi perlawanan akan datang. Dan dengan Hublot Big Bang e Piala Dunia FIFA Qatar 2022™, jam tangan bersambung yang dikuasakan dengan Wear OS, anda boleh memakai jam tangan yang sama yang dipakai oleh semua pengadil rasmi dalam Piala Dunia. Semasa kejohanan, anda boleh mendapatkan maklumat berguna sebelum perlawanan, seperti barisan pasukan dan profil para pemain. Jam tangan juga akan menyala dan memberikan notifikasi jika pasukan menjaringkan gol, supaya anda tidak akan terlepas sebarang gol!